| 			 | 						 | 						Játékosok száma: A játékot hárman játszhatják. Fogalmak:	Vállalás vagy bemondás: játéktípus kiválasztása  	Vállaló vagy bemondó: az a játékos, aki az elején a	  legnagyobb értékü vállalást teszi  	Ellenjátékosok: a másik két játékos, akik el akarják buktatni	  a vállalást   	 Adu: olyan szín, ami minden más színnél erősebb . 	Színjáték: olyan bemondás ahol van adu (az adut mindig a	  vállaló határozza meg)  	Szín nélküli játék: olyan bemondás ahol nincs adu  	Húsz: színjátékban (nem  mindegyikben) azonos színből (nem az	  aduból) a király és a felső együttes megléte plussz 20 pontot	  ér  	Negyven: színjátékban (nem  mindegyikben) az aduból a király	  és a felső együttes megléte plussz 40 pontot ér  	Ütés: az adott körben az a játékos üt aki a legnagyobb	  értékü lapot tette le a hívó szinből(az elsőnek letett lap színe).	  Színjáték esetén az adu erősebb a hívó színnél,  	Utolsó ütés: ütés az utolsó lappal  	Kombinált játék: amikor a vállaló több különböző vállalást	  szeretne teljesíteni 
  A játék célja a vállalt bemondások teljesítése vagy elbuktatása attólfüggöen, hogy ki volt a vállaló. Lapok erősorrendje csökkenő sorrenben:	Színjátékban: ász, tízes, király, felsô, alsó, kilences,	   nyolcas, hetes  	Szín nélküli játékban: ász, király, felsô, alsó, tízes,	   kilences, nyolcas, hetesA játék menete:1. Osztás: A kezdőjátékos 12 lapot kap, a másik 2 játékos 10 lapot	(A kezdőjátékos szerepe partinként változik). 2. Bemondás meghatározása: Annak a játékosnak akinél 12 lap van le kell két	lapot tennie, majd választhat egy játéktípust vagy passzolhat.	A soron következő játékosok felvehetik a letett lapokat, de nekik	a kiválasztott játéktípusnál nagyobb értéküt kell választani.	Ha valaki felvette a lapokat, majd passzolt, akkor a választható	játéktípusok értéke eggyel magasabbra kerül. Amennyiben a másik	két játékos nem vette fel a lapokat utána, akkor kötelezően fel	kell vennie azokat. 	Ez addig megy körbe amíg már senki nem akarja felvenni a lapokat. 3. Kontrázás: A kontrá a vállallás tétjét növelő tényezők. Fokozatai: 	  		    kontra *2  		        rekontra *4  		        szubkontra *8  		        hirskontra *16   		        mordkontra *32   	A kontrát, szubkontrát, mordkontra az ellenjátékosok mondhatnak be.	Rekontrát, hirskontrát a vállaló. Ezeket csak akkor mondhatják be,	ha az eggyel kisebb fokozatú kontrát már bemodta a másik oldal.	Az ellenjátékosok kontrái színjátékban együtt számítanak, míg	szín nélküli játékban külön-külön. 4. Vállalás teljesítése: Az első körben a hívó játékos (aki a kört kezdi)	a vállaló.  	A hívó játékos letesz egy lapot. Az utána következő játékosoknak	ugyanolyan színű lapot kell letenniük, mint amilyet a hívó tett le	(már amennyiben van ilyen lapjuk). Színjátékban, amennyiben nincs	a hívó lap színével megegyező lapja a játékosnak, akkor adut kell	lettenie (ha van aduja). Ha nincs a hívó lap színével megegyező lapja	és aduja sincs akkor bármit letehet a játékos.	 	Fontos szabály, hogy amennyiben a játékos felül tudja ütni a már	letett lapokat (van nagyobb értékü lapja), akkor felül kell ütnie azokat	(amennyiben a második letevő adut tett le és a játékosnak van a hívó lap	színével megegyező lapja, akkor azt kell letennie). 	A lapokat az a játékos viszi el aki a legnagyobb értékű lapot tette le,	ráadásul a következő körben ő lesz a hívó játékos. 	Ez addig folytatódik, amig el em fogynak a lapok, vagy amíg el nem bukja	a vállaló a vállalást. 5. Elszámolás: A válalló pontjaihoz hozzáadodnak a megnyert vállalások értékei	(az ellenjátékosoktól levonódnak), míg az elbukott vállalások	értékei levonódnak (az ellenjátékosok pontjaihoz hozzáadódnak).Bemondások (vagy vállalások):	Parti (értéke 1): színjátek, husz, negyven számít. A tizes az	  ász és az utolsó ütés is egyaránt 10 pontot ér. Az nyer aki	  több pontot gyüjtött (az ellenjátékos pontjai összeadódnak).	  Pontegyenlőségnél az utolsó ütést tevö nyer. 	Négyász (értéke 3): színjáték. A bemondó azt vállalja,	  hogy mind a négy ászt elviszi. Kombináció nélkül a sima	  parti is számolandó. 	Negyvenszáz (értéke 4): színjáték. A bemondó azt vállalja,	  hogy minimum 100 pontot elér, ugy hogy van negyvene. A játékban	  a tizes az ász és az utolsó ütés is egyaránt 10 pontot ér. 	Ulti (értéke 4): színjáték. A bemondó azt vállalja, hogy az	  utolsó ütést az adu legkisebb értékü lapjával (hetessel) végzi.	  Kombináció nélkül a sima parti is számolandó. Fontos tudni,	  hogy az elbukott ulti értéke duplázódik 	Betli (értéke 5): szín nélküli játék: A vállaló azt vállalja,	  hogy a játékban egyetlen ütést sem csinal. 	Húszszáz (értéke 6): színjáték. A bemondó azt vállalja,	  hogy minimum 100 pontot elér, ugy hogy van húsza. A játékban	  a tizes az ász és az utolsó ütés is egyaránt 10 pontot ér. 	Durchmars (értéke 7): Kombináció nélkül szín nélküli játék,	  kombinálva színjáték. A vállaló azt vállalja, hogy a játékban	  minden ütést ő csinál. 	Négytíz (értéke 9): A bemondó azt vállalja,	  hogy mind a négy tizest elviszi. Kombináció nélkül a sima	  parti is számolandó.Egyéb bemondások értékét növelő tényezők:	Piros bemondás: Piros bemondás az, amikor az adu a piros.	  A piros bemondás értéke a duplája a sima bemondásnak. 	Terített bemondás (csak betli és durchmars esetén): a	  vállaló azt vállalja, hogy ugy teljesíti a bemondást,	  hogy az ellenjátékosok látják a lapjait. Értéke a	  négyszerese a sime bemondásnak.Csendes bemondások (csak színjátékban):Olyan bemondás amit senki,	nem vállalt, de teljesültek a feltételei. 	Csendes száz (értéke 1): húsz, negyven számít. Amennyiben a	  vállalásban nem szerepelt a negyvenszáz és a húszszáz, és	  valamelyik oldal elért 100 pontot akkor megnyerte a csendes	  százat az adott oldal. 	Csendes ulti (értéke 2): A bemondásban, nem szerepelt az ulti,	  de valaki az uolsó ütést az adu hetesével probálta megcsinálni	  (ez lehet az ellenjátékos is). Amennyiben ez sikerült akkor,	  megnyerte, egyébként elbukta a csendes ultit. 	Csendes durchmars (értéke 4): Amennyiben a vállalásban nem	   szerepelt a durchmars, a négyász és a négytíz, és valamelyik	   oldal tette az összes ütést, akkor az adott oldal megnyerte	   a csendes durchmarsot. 			 			 | 						 | 						  |